How we

landed

Buurtslagers?

star_kleur

Met een goeie portie goesting en een sausje van vertrouwen.

Our mission

Deze smakelijke klant vroeg advies om een sterk en duidelijk verhaal te vertellen. Hun ambitie was een grotere naamsbekendheid bij de consument en de samenwerking met supermarktketens en hun retailmerk Bon’Ap (ook een leuke case trouwens) te stimuleren. Well, hello there.. Natúúrlijk staan wij klaar! Wees welkom, zet u! 

Basis voor verandering

Eerst even kijken, welk verhaal vertellen we hier eigenlijk? Wie zijn die buurtslagers en wat zijn hun waarden? Dat gaat over eenvoud, over no-nonsense en over een breed gamma goede producten, allemaal aan een goede prijs. Ze doen dat door efficiënt te zijn en het slim aan te pakken, in zo veel mogelijk aspecten, elke dag opnieuw. Logisch verhaal, da’s duidelijk en beproefd. Dat kunnen we samenvatten als: Buurtslagers is “Goed eten. Elke dag.” Goeie baseline, die zetten we zo bij het merk. 

Het hun beeldmerk mag diezelfde waarden benadrukken. We zetten logo en baseline niet te strak, dat komt authentieker en sympathieker over en klanten hebben er een positief gevoel bij. Niet alleen de lettertypes, ook de kleuren, werden zorgvuldig gekozen om bij het DNA van het merk te passen. Afkruiden met een soepel bochtje in het kader rond de baseline, et voilà. Dat staat als een lachende smiley. Wij blij, de buurtslager blij, laat de klanten maar komen!

Ready for take-off? 

Met logo en baseline op zak ontwikkelden we een customer persona voor Buurtslagers, het werd iemand die je bij je thuis om de hoek kan tegenkomen, maar dan zeer specifiek omschreven. Die omschrijving hebben we dan maar meteen in de nieuwe tone-of-voice gemaakt. 
 
Maar niet alleen de klant kreeg een gezicht, ook de buurtslagers zelf kregen een fysieke gedaante. Want een beenhouwer die zijn klanten aanspreekt met ‘u’, da’s geen buurtslager. Je wordt er altijd warm welkom geheten. Graag een extra babbeltje bij die 150g préparé? En wilt de kleine misschien een schelletje hesp voor tijdens ‘t wachten? Meet onze Buurtslager Ben. 

buurtslagers-grid4-2webp
buurtslagers-grid4
buurtslagers-grid8

3…2…1… Launch!

Super, we weten wie ‘t vertelt, wat hij vertelt, hoe hij ‘t vertelt, tegen wie hij ‘t vertelt, … We zullen het misschien ook effectief eens vertellen dan.
 
Daarvoor doken we de radiostudio in, samen met enkele technici, een copywriter en drie stemacteurs maakten we een eerste spot. Heel familiair en ongedwongen, met een audiologo en jingle die nog jaren gebruikt kunnen worden. 

buurtslagers-vierkant-1
buurtslagers-vierkant-copy-1
buurtslagers-vierkant-copy

Mission accomplished?

Met een grafische handleiding voor hun merk opengeslagen op de werkbank, kunnen de Buurtslagers zelf aan de slag met etiketten en promofolders, maar dat wil niet zeggen dat we geen contact houden. Voor het retailmerk Bon’Ap zijn we lokaal te horen op Radio 2 en wie weet binnenkort ook weer voor onze beste buurtslagers. 
Hou je oren en ogen zeker open! 

openrate

80.000

clicks

hart-1

2,45

CTR

video

205.000

YouTube-views

footer_2

There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be

facebook
instagram