How we

landed

Bon’Ap?

star_kleur

Door iedereen van hier tot in de ruimte goesting te geven in een snelle hap en een goei portie ballekes.

De opdracht

Bon’Ap (Meat&More Groep) is een maaltijdwinkel waar je ook terecht kan voor een snelle hap, ter plaatse of voor onderweg. Vandaag zijn er 30 Bon’Ap-filialen, vooral in Oost- en West-Vlaanderen. De vraag van Bon’Ap aan onze crew: hoe vergroten we de merkbekendheid van Bon’Ap en laten we nieuwe (jongere) consumenten ons aanbod ontdekken?

Basis voor verandering

Onze eerste focus was om de merkidentiteit helder te zetten: wie is Bon’Ap of wie wil dit merk zijn? Soms zijn prijs en kwaliteit niet langer voldoende om je merk te onderscheiden en nieuwe klanten aan te trekken. Daarom ontwikkelde there een frisse, nieuwe merkidentiteit en positionering voor Bon’Ap die ook de jongere doelgroep aanspreekt. Mét straffe customer persona’s.
 
​​En Bon’Ap is er voor iedereen. Daarom ruilden we hun droge baseline ‘Vlees en maaltijden’ in voor het sappige ‘Dat smaakt iedereen’. Want ongeacht je budget, voorkeuren, allergieën of vieze goestingskes, Bon’Ap is er voor iedereen die houdt van lekkere en degelijke producten.

BonAp-board-scaled-1

Klaar voor take-off?

Een frisse merkidentiteit? Check.
Een uitnodigende baseline? Check.
Tijd om dit mooie verhaal helemaal te lanceren.
 
In een brede communicatiecampagne toverden we de naam van Bon’Ap om tot werkwoord. En we smokkelden het in de campagneslogan: ‘Eventjes Bon’Appen!’. Da’s lekker handig voor de retentiegraad, toch? ;-)

bonap_fluidgrid_12-1
bonap_fluidgrid_12-3

Kunstwetenschappen en Archeologie alleen voor Indiana Jones wannabe's was? Huh?! 

lijn_wit-3

Charles A. Toro

Om onze campagne zoveel mogelijk af te stemmen op onze doelgroep, lanceerden we enkele nieuwe campagnegezichten met elk hun eigen verhaal. Zo toonden we de verschillende klantenbehoeften waarop Bon’Ap telkens een antwoord biedt. En de consument ontdekte waarom Bon’Ap de beste plek is voor een lekkere hap, ter plaatse, voor thuis of onderweg.

BonAp-advertenties-MockUp3
BonAp-advertenties-MockUp1
BonAp-advertenties-MockUp2

In the air

Van mediaplanning tot een hele reeks radiospotjes om van te smullen, zo bouwde there aan de naamsbekendheid van Bon’Ap. Als je in Oost- of West-Vlaanderen woont, heb je de spots en hun catchy jingle vast al gehoord. Kleine tip: volgende week zouden de spekfakkels of brochettekes wel eens in promo kunnen zijn… Staat je barbecue al klaar?

PS: Wist je dat there ondertussen ook voor Buurtslagers aan de slag is… Meer daarover later ;)

footer_2

There
Groenveldstraat 13-15 . 3001 Heverlee . missioncontrol@there.be

facebook
instagram