How we

landed

VUB?

star_kleur

Door een faculteit terug op de radar te plaatsen.

De opdracht

Let’s face it. De studiekeuze Letteren & Wijsbegeerte is bij 18-jarigen niet bepaald #trending. De opleiding wordt door hen gezien als ‘stoffig’, ‘onhip’ en ‘boooring’. Onze missie was dus helder: zorg dat de nieuwe generatie instromers deze studierichting wél op hun radar zetten.

Basis voor verandering

De faculteit en vooral haar opleidingen hadden nood aan een nieuwe identiteit. Een smoel. Een verhaal. En wie kon dat verhaal beter brengen dan de eigenwijze studenten zelf?
 
Daarom gaven we hen een centrale plek in de digitale marketingcampagne. Voor studenten, door studenten. Dat maakte de boodschap tastbaar en authentiek voor onze 18-jarige doelgroep.

Klaar voor take-off?

There lanceerde 6 enthousiaste studenten als ambassadeur van hun opleiding. Zij gidsten je door de VUB, de opleiding, de campus en het kotleven in Brussel. En onze ambassadors waren verre van ‘boooring’. Meet Lula, Douglas, Karolien, Bill, Brenthe en Umutesi. 6 studenten die volop kozen voor Letteren en Wijsbegeerte en nu vol trots hun stem lieten horen. Speak up!

VUB-FB-AD_1080x1080_Brenthe
VUB_2022_FB-AD_1080x1080_Lula
VUB-FB-AD_1080x1080_Douglas

Kunstwetenschappen en Archeologie alleen voor Indiana Jones wannabe's was? Huh?! 

lijn_wit-3

Charles A. Toro

Next stop in space?

There ontwikkelde de website speakup.vub.be om zo de faculteit in de schijnwerpers te plaatsen. Een 100% digitale (want ja… coronamaatregelen, zucht) marketingcampagne gericht op generatie-instromers. Via Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, SEA en GDN nodigden we de studenten uit voor de infosessies.

vub_fluidgrid_12-5
vub_fluidgrid_12_4

Mission accomplished?

Onze digitale kanalen genereerden 80.000 clicks naar de campagnesite, met een gemiddelde CTR van 2,45 en een CPC van 0,43. En met meer dan 205.000 YouTube-views was onze video de populairste van het VUB-kanaal. Ooit! Letteren en Wijsbegeerte stoffig en passé? We dachten het niet.

openrate

80.000

clicks

hart-1

2,45

CTR

video

205.000

YouTube-views

vub_grid9-2
footer_2

There
Groenveldstraat 13-15 . 3001 Heverlee . missioncontrol@there.be

facebook
instagram