Dit kleurrijke merk opnieuw op nummer één krijgen, dat was het doel. Onder andere door de financiële crisis, koos de consument meer en meer voor huismerken van retailers. Levis zag zijn verkoop dalen en hun imago lag sterk onder vuur. Ze vonden hun weg naar ons agency. Of wij konden helpen met de uitdaging waar ze middenin zaten? Natuurlijk!
De uitdaging bestond uit drie luiken: de verkoop boosten, het merk gezond houden en communiceren in lijn met het Let’s Colour-platform, zoals vereist door moederbedrijf AkzoNobel International. Stuntprijzen en sensationele wedstrijden waren daarbij geen optie... Wat nu? We stelden ons de vraag hoe we het merk een emotionele waarde konden meegeven en hoe we het maatschappelijk relevant konden maken. We wilden de klant een reden geven om luid en duidelijk voor Levis te kiezen.
We gaven Levis een hele hoop feelgoodvibes mee en speelden in op de nood aan sociale relevantie bij de klant. Die kon een verschil maken in zijn gemeenschap, want per gekochte liter verf, kon hij -zonder extra moeite of kost- een vierkante meter verf schenken aan zijn favoriete basisschool.
En zeg nu zelf, is er iets mooiers dan kleur brengen in het leven van een kind?
Scholen moesten zich wel expliciet inschrijven voor de campagne, daarom stuurden we hen een direct mail vol kleurrijke spullen. We namen een fantastische start: bijna een op drie scholen schreef zich in. De mailing werd zelfs verkozen tot een van de beste direct mailings van de afgelopen twee jaar door De Gouden Veer. Meteen goed gelanceerd dus!
Niet alleen de scholen waren enthousiast, ook de retailers waren meteen mee in het verhaal. Dat is uiteraard cruciaal, want zo lang winkeliers hun eigen merk in de verf blijven zetten (pun intended), wordt Levis niet gezien door de klant.
We deelden daarom kleurencheques uit. Wanneer er een liter Levis over de toonbank ging, kon de winkelier een kleurencheque meegeven. Daarmee kon de klant online en helemaal gratis, verf schenken aan zijn favoriete basisschool.
De scholen waren enthousiast, handelaars liepen warm voor de actie, enkel de consument moest nog geactiveerd worden. Dat ging vlot door een breed spectrum aan kanalen te benutten.
Op sociale media vertelden we het verhaal achter de deelnemende scholen.
En een DIY-show en scholenwedstrijd op vtmKzoom en RTL, wekte de interesse van televisiekijkend België.
Al snel promootten scholen de actie via hun eigen kanalen, ze wilden allemaal hun gebouw opfrissen. Dus, na een tiental weken campagne, zag Levis de resultaten van de campagne.
Mission complete?
Feelgoodvibes meegeven: meer dan check. Het Levis-imago bloeide en het merk gaf de consument een goed gevoel, dat hebben we gemeten.
Maar we zouden ook de verkoop boosten, remember? Eerlijk, ook daarin zijn we met vlag en wimpel geslaagd. We behaalden vier keer het vooropgestelde resultaat, en misschien nóg indrukwekkender: de dalende verkooptrend stopte voor het eerst in vijf jaar.
We mochten de campagne het jaar nadien herhalen, met eenzelfde rode draad en een creatieve output met nóg meer kleur. Heerlijk toch?
+63.000
bezoeken op de website
49.210
donaties
276.400
vierkante meter verf
1.778
deelnemende scholen
There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |