How we

landed

KELA?

star_kleur

Met een razendsnelle switch.

De opdracht

Met hun geneesmiddel Prednisolone was Kela marktleider in het segment voor kleine huisdieren. Tot dat geneesmiddel van naam moest veranderen. There verzekerde Kela van een vlotte overgang met een uitgekiende marketinstrategie en een nieuwe naam: Prednicure. Het product werd met succes gelanceerd bij Belgische en Luxemburgse dierenartsen en groothandels.

Basis voor verandering

Met het verdwijnen van Prednisolone viel voor heel wat baasjes, dierenartsen en groothandelaars een vertrouwde oplossing weg. Een sleutelmoment voor marktleider Kela dat door deze verandering zijn opgebouwde positie dreigde te verliezen aan concurrerende merken. Of toch niet?

"We moeten het niet onder stoelen en banken schuiven, met het verdwijnen van Prednisolone Kela valt ook de vertrouwdheid weg."

lijn_wit-3

Charles A. Toro

Klaar voor take-off?

Om een succesvolle lancering van Prednicure te garanderen, zorgde There voor een speed-to-market-campagne waarbij we de dierenartsen razendsnel vertrouwd maakten met de nieuwe naam. Dat deden we door 2.000 dierenartsen in een periode van 3 maanden op de hoogte te brengen van de naamsverandering in een gefaseerde, hybride aanpak. Zowel voor, tijdens als na de lancering van het nieuwe product waren we aanwezig daar waar het belangrijk was. Altijd met de focus op ons concept: ‘Uw doosje van vertrouwen’.

De volgende stap

There ontwikkelde een marketingcommunicatieplan dat zowel online als offline kon ingezet worden (COVID19-tijdperk, remember). Een persoonlijke videoboodschap van het Kela-salesteam introduceerde Prednicure bij dierenartsen over het hele land. Een e-mailingcampagne, online bannering en bijhorende landingspagina verhoogden de awareness.

kela_fluidgrid_2

Digitaal is leuk, maar niets is overtuigender dan ‘the real stuff’, toch? Via een sympathieke en verrassende direct mailing zorgden we ervoor dat de dierenartsen het nieuwe Prednicuredoosje in avant-première konden ontdekken.

kela-grid6_1
kela-grid6-2
kela-grid6-3

Maar There ondersteunde de lancering ook aan de bron: de groothandelaars. Een banneringcampagne op hun website zorgde opnieuw voor bevestiging bij alle dierenartsen.

20_KELA_6806_Online-banner-GH3_542x168_NL_v6b-3

Hoe zijn we geland?

Met een gelukkige klant! Persoonlijke KPI’s per sales reps werden gehaald. De hoogste open rate van onze communicaties bedroeg 78%, waarbij het aantal video views tot op het einde 47% bedroeg. Gemiddeld had de e-mailcampagne een open rate ratio van 69% (benchmark 15,1%). Missie geslaagd dus!

openrate

78%

open rate ratio

video

47%

video views

email-2

15,1%

benchmark

footer_2

There
Groenveldstraat 13-15 . 3001 Heverlee . missioncontrol@there.be

facebook
instagram