Onze opdracht was om een bestaand merk met stevige wortels en een passie voor vleeswaren te herpositioneren. We zochten een antwoord op de nieuwe markt- en consumentenbehoeften, zónder de Aubeltraditie en -geschiedenis op de achtergrond te duwen.
We know, tegenwoordig is een duurzaam, lokaal en biologisch gekweekt, eco- en animal friendly plakje “kippenwit” op je boterham helemaal hip (zo lang die kip niet van een kip komt). De meeste vleesbedrijven volgen die tendens dan ook en bieden allerlei plantaardige alternatieven aan in hun assortiment. Aubel gaat óók mee met de markt, maar wel door trouw te blijven aan waar ze goed in zijn: kwaliteitsvlees en -charcuterie. Aubel gaat voor minder, maar beter.
Zowel de streek Aubel als het gelijknamige bedrijf staan in het zuiden van ons land gekend om hun authentieke producten vol smaak. Het 100% Belgische familiebedrijf vond zijn kracht in passie en expertise voor fijne charcuterie en andere vleesproducten. Dat was zo in den beginne en dat is vandaag nog steeds het geval. We raadden hen daarom aan om consistent te zijn in hun merk – maar dan beter.
We spreken de markt aan door te focussen op Belgen die durven kiezen voor het leven, voor zichzelf en voor elkaar. Mensen die kiezen voor méér, … meer genieten, meer emotie, meer tijd met vrienden en familie, meer evenwicht, … en daar hoort een pleziertje bij in de vorm van een lekker stukje charcuterie
Met een aantrekkelijke en effectieve communicatie rond “MijnAubelMoment” richt Aubel zich tot consumenten die zichzelf net dat pleziertje gunnen. Omdat ze dat lekker vinden, omdat ze er zin in hebben en omdat het mag.
En Aubel? Da’s durven genieten.
Het oude logo vormde de basis voor het nieuwe, want ook hier wilden we de roots niet overboord gooien. Maar een fris logo en sexy slogan maken het mooie weer natuurlijk nog niet. We goten de sterktes en beloften van onze strategie in een manifest en bedachten een feelgoodcampagne rond het plezier van lekker eten, vertrouwen en samenzijn.
We bedachten bedachten een feelgoodcampagne die bestond uit verschillende elementen. Enkele printads, een radiocampagne en twee televisiespots. De focus lag op het durven genieten, of met andere woorden: de boog kan niet altijd gespannen staan, gun jezelf een pleziertje in de vorm van een stukje écht en lekker vlees. Smakelijk en geniet ervan.
Mission complete?
Nog niet! Dit jaar stelden we ons strategisch plan voor en zijn dat nu tot in de puntjes aan het uitwerken. Meer daarover later!
There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |