Let’s face it. De studiekeuze Letteren & Wijsbegeerte is bij 18-jarigen niet bepaald #trending. De opleiding wordt door hen gezien als ‘stoffig’, ‘onhip’ en ‘boooring’. Onze missie was dus helder: zorg dat de nieuwe generatie instromers deze studierichting wél op hun radar zetten.
De faculteit en vooral haar opleidingen hadden nood aan een nieuwe identiteit. Een smoel. Een verhaal. En wie kon dat verhaal beter brengen dan de eigenwijze studenten zelf?
Daarom gaven we hen een centrale plek in de digitale marketingcampagne. Voor studenten, door studenten. Dat maakte de boodschap tastbaar en authentiek voor onze 18-jarige doelgroep.
There lanceerde 6 enthousiaste studenten als ambassadeur van hun opleiding. Zij gidsten je door de VUB, de opleiding, de campus en het kotleven in Brussel. En onze ambassadors waren verre van ‘boooring’. Meet Lula, Douglas, Karolien, Bill, Brenthe en Umutesi. 6 studenten die volop kozen voor Letteren en Wijsbegeerte en nu vol trots hun stem lieten horen. Speak up!
There ontwikkelde de website speakup.vub.be om zo de faculteit in de schijnwerpers te plaatsen. Een 100% digitale (want ja… coronamaatregelen, zucht) marketingcampagne gericht op generatie-instromers. Via Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, SEA en GDN nodigden we de studenten uit voor de infosessies.
Mission accomplished?
Onze digitale kanalen genereerden 80.000 clicks naar de campagnesite, met een gemiddelde CTR van 2,45% en een CPC van € 0,43. En met meer dan 205.000 YouTube-views was onze video de populairste van het VUB-kanaal. Ooit! Letteren en Wijsbegeerte stoffig en passé? We dachten het niet.
80.000
clicks
2,45
CTR
YouTube-views
Dat is exact de vraag die instromers hebben, wat na die dan-toch-niet-zo-stoffige opleiding? Welke richting kan ik dan uit en wat voor job kan ik dan gaan doen met mijn diploma Letteren en Wijsbegeerte? Na die schijnbaar hippe studies verdien ik ook een sexy job, nee?
Om op die grote vraag te antwoorden, zetten we onze zes ambassadeurs opnieuw in. De populairste jobmogelijkheden per studierichting werden in kaart gebracht en met de hulp van onze bekende gezichten zagen nieuwe studenten hun toekomst veel realistischer, zelfs rooskleurig! Er zijn wel degelijk andere opties dan bibliothecaris en literatuurexpert! Chance!
Second mission accomplished?
Yes sir! Alsof onze eerste campagne nog geen succes genoeg kende. De vervolgmissie werd op nog meer gejuich onthaald! In 2022 had onze digitale campagne meer dan 14 mio impressies en haalde meer dan 120.000 clicks naar de campagnewebsite. Sterker nog, de gemiddelde CTR lag 27% hoger dan in de eerste missie. Dat noemen we pas mission accomplished!
>14.000.000
impressies
>120.000
clicks
CTR
There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |