Joyvalle kwam naar ons met een nieuwe merkfilosofie: het ‘caring mother’-concept. Kort gesteld: moeders die om hun kinderen geven, geven hen Joyvalle. De vraag aan ons was om dit concept via een engaging communicatieplatform de wereld in te sturen, zodat het nog jaren kon lopen. Wij gaven hen met veel plezier een antwoord.
Frisse lucht, goed veel beweging, je fantasie de vrije loop laten, vrienden maken, … Da’s buitenspeeltijd! Kinderen juichen en ouders juichen het toe: een win-win-situatie zeg maar.
Vanuit dat vertrekpunt maakten we er een win-win-wín-campagne van. Voor kinderen, voor ouders en, in het bijzonder, voor Joyvalle.
In 2011 zetten we een website op voor die ‘caring’ moeders. Ze vonden er allerlei spelletjes en handige tips & tricks om buiten te spelen. Er was zelfs een functie om speelkameraden in de buurt te vinden, mocht je niet genoeg broers en zussen hebben. Aan alles werd gedacht.
We lanceerden de website via televisiereclame, leuke promo’s en giveaways, wedstrijdjes en een ludieke radiocampagne om het zomeruur te vieren.
Mission complete?
Een jaar later gingen we all-out met een all-in-campagne. Nog meer targeting. Buiten spelen is leuk. Maar wat is er nóg leuker? Als mama of papa niet komt vertellen wat de regels zijn en je je gewoon eens goed vuil mag maken! Joepie, tijd voor kamp!
We gaven zorgzame ouders de kans om de jeugdbeweging van zoon- of dochterlief te trakteren op melk voor hun zomerkamp. Dan krijgen ze toch al niet enkel “kampvitaminen” binnen.
We maakten de actie niet te ingewikkeld. Het enige wat de lieve ouders moesten doen, was de rode vleugeltjes van de Joyvalle-verpakkingen knippen en aan de leiding bezorgen. Per tien ingezamelde flapjes kreeg je een liter melk mee op kamp. Easy as pie, right?
Om extra flapjes te verzamelen en om de organisaties warm te maken, konden de jeugdbewegingen tussendoor nog allerlei opdrachten vervullen. Zo hielden we ouders en verenigingen gedurende een paar maanden geëngageerd en kon de actie écht leven.
Uiteraard was het verzamelen van die vleugeltjes en het leveren van melk op kamp niet het enige wat we deden, we organiseerden elk jaar een bijkomende wedstrijd waar een speciale prijs mee te winnen viel. Bijvoorbeeld door de beste kampliedjeslijst op Spotify te maken, kon je een optreden op kamp winnen. In een ander jaar kreeg degene met het meeste aantal likes op zijn spelidee, een barbecue met DJ-set, … Zeven jaar opnieuw, elk jaar een andere wedstrijd, elk jaar een andere kampervaring, elk jaar een groot succes.
There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat | 1 minute | Set by Google to distinguish users. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |