How we

landed

DAIMLER TRUCK BELUX?

star_kleur

Ready? Gordels vast,
stroom aan en vol gas vooruit.

De uitdaging

Hoe maak je als een van de grootste merken op de vrachtwagenmarkt de switch van dieselvoertuigen naar elektrische voertuigen? En hoe overtuig je niet alleen CEO’s, vlootbeheerders en beslissingsnemers dat de omschakeling naar zero emission frictieloos kan gebeuren. Bijkomende uitdaging: hoe maak je ook de chauffeurs warm voor elektrisch rijden? Want de helden van de weg zijn nogal verknocht aan hun dieselpower en hebben bovengemiddeld last van laadstress.
 
De juiste inzichten, een heldere strategie, een pakkende creatieve insteek en een duidelijk plan van aanpak overtuigden de klant om there te kiezen als marketing- & communicatiepartner.

outdoor-poster-mockup

Prepare for take-off

Ons there-team kreeg een spoedcursus ‘trucks for dummies’. En yep, we kunnen nu vlot meepraten over brake assist, active sideguard assist, achteruitrijcamera’s, chassisopbouw, pdk-transmissies en nog veel meer.

SoMe_carrousel

Ready? Gordels vast, stroom aan en vol gas vooruit.

Samen met de klant stelden we het marketingplan en de communicatieaanpak voor het komende jaar op. Voor de implementatie zorgden we voor gestroomlijnd POS-materiaal en sales collateral. We namen het socialemediabeheer en de volledige interne en externe nieuwsbrieven over én verzorgden alle externe communicatie. 

Communiceren is goed, het zelf laten ervaren is beter. Om zoveel mogelijk voorschrijvers, beslissingsnemers, chauffeurs, klanten, influencers en perscontacten de kracht en het comfort van elektrische vrachtwagens te laten ervaren, zochten we een unieke locatie. Een locatie waar iedereen, ongeacht het bezit van een rijbewijs, tóch met een elektrische vrachtwagen kon rijden. En zo organiseerden we op een verlaten luchtmachtbasis een driedaags evenement.
 
There zorgde voor het concept, de uitwerking én de operationele realisatie en uitbating van dit event. Geen sinecure op een locatie van bijna 300ha. 

Journ.e_1-copy

We went all the way and got them there.

Meer dan 300 testritten op 3 dagen tijd. Dagelijks 36 sessies verspreid over 6 break-out rooms met open debatten, testimonials van gebruikers en interactieve workshops. Zelfs de Vlaamse minister van mobiliteit bracht ons een uitgebreid bezoek.

Concept, organisatie en executie: there made it happen. Digitale en fysieke uitnodigingen, een online registratieplatform, opbouw en inrichting van de locatie, uitstippelen van het parcours, inrichten van de workshops en debatten, ontvangst en begeleiding van de aanwezigen, shuttlediensten, catering, nacommunicatie, you name it – we did it! Alles tot in de puntjes georganiseerd.

hart-1

36

workshops en debatten

openrate

300

testritten op 3 dagen

smile

1

team met 1 doel

daimler-vierkant-3
daimler-vierkant-2
daimler-vierkant-4
iphone_2

Evaluatie?

Doelen bereikt, opkomst enorm, deelnemers en klant lovend. Een memorabel event voor alle aanwezigen. En als kers op de taart werd het even een best practice voorbeeld op Europees niveau. En na een succesvol najaar konden we met de klant terugblikken op een succesvol jaar. Mission complete.

Ook samen een succesverhaal schrijven?
Contacteer ons vrijblijvend op missioncontrol@there.be.

We get you there!

footer_2

There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be

facebook
instagram