How we

landed

Alcon?

star_kleur

Met oog voor detail.

Our mission

‘t Is algemeen geweten: contactlenzen zijn onprettig om te dragen. En dan brengt Alcon er op de markt die wél goed zitten, dat krijg je simpelweg niet uitgelegd aan doorwinterde lenzendragers, … Daag ons niet uit hé zeg, wanneer beginnen we?  

Basis voor verandering

We gingen niet alleen verkondigen dat droge ogen géén noodzakelijk onderdeel van het hele lensdragen moet zijn, maar wilden consumenten ook overtuigen dat dit niet de zoveelste loze belofte is. We verkopen geen gebakken lucht, we maken lenzen en oogproducten die uw comfort écht vergroten, zonder gedoe. 

Ready for take-off? 

Stap één, optiekers voorzien van het nodige POS-materiaal. Zo hoorde de gemiddelde lensdrager het al niet meer in Keulen donderen wanneer het woord ‘systane’ viel. Enkele toonbankdisplays, folders, stickers en matjes later was het tijd voor fasen 2 tot 4: meer, ander en aangepast POS materiaal, zodat het merk zeker op ieders netvlies gebrand stond(heb je ‘m? 🥁

Display
stoepbord_NL_boy-1

3…2…1… Launch!

Timetravel naar enkele jaren verder: Alcon en There huppelen nog steeds gelukkig hand in hand samen. In 2016 bedenken we o.a. een ik-weet-niet-hoe-leuke DM voor optiekers die Alcon-producten in hun gamma hebben. Drieledig, maar met een duidelijke lijn. Het idee erachter: “samen maken we er een vruchtbaar jaar van voor uw zaak”. 
 
We schonken elke optieker een klein appelsienenplantje (Ah ja, ‘vruchtbaar’) om te planten met daarnaast alle info in een nette folder en allerlei kant-en-klare files op een USB-stick, ook in thema. Bij de volgende mailing stond alle digitale info op een USB in de vorm van een gietertje, wat stond voor ‘het voeden van de bloeiende zaak’ en in de laatste mailing kon men dan ‘de vruchten plukken’. We stuurden een kratje appelsientjes op. Met ook hierbij weer de nodige info, digitaal en op papier. Soms moet het niet verder gezocht zijn dan dat. 

alcon_fluidgrid-1-1
alcon_fluidgrid-2

De jaren na de appelsienenmailing mochten we even creatief verderdoen en verzorgden we de jaarlijkse driedelige mailing op zo’n manier dat optiekers ernaar uitkeken om hun pakketje van ons te ontvangen. Wou je nu ook niet dat je optieker was geworden? Ik anders wel, …

Whooosh - fast forward naar 2021. Nee, we gaan niet over fatale pandemieën en potentiële wereldoorlogen beginnen, een andere life changer: Alcon ontwikkelt een fantastische maandlens! 

 … Ja jongens, kom. Maandlenzen bestonden al. Zijn jullie nu toch gebakken lucht aan het verkopen? 

Nee meneer! Voor het eerst is er een lens 100% watergradiënt. Heel kort uitgelegd: je voelt die lens niet, zelfs op dag 30. En dát is een unieke belofte aan alle contactlensdragers ter wereld. Wij natuurlijk telefoon van Alcon Benelux: “Kunnen jullie die boodschap bij ons lanceren?”

3D_WSL_DISPLAY_NL
Trial-kit-simulatie_mon_nl

We kregen allerlei materialen die wereldwijd gebruikt zouden worden voor de Total 30-lenzen. Van logo tot volledige video’s en alles daartussen. Daarmee gingen we aan de slag en gaven we er een Benelux-draai aan. 

Displays, banners, posters, mailings en hele toolkits, … we maakten vanalles op om de boodschap luid en duidelijk te verkondigen. Helemaal in lijn met wat ze in Spanje of Amerika maakten, maar toegepast op de smaak van ons publiek.

Beeld_google

Mission complete?

Nee, gek. We zouden Alcon niet meer willen missen, we horen hen elke dag! Een kleine nieuwsbrief, een stukje copy of nieuw POS-materiaal, … Wij zorgen ervoor. 

Intussen zijn we zó verdiept in de materie dat we moeiteloos kunnen meepraten over torische lenzen, astigmatisme en andere oogkwalen en dat we (on)gemakken van brillen en lenzen kennen alsof we er zelf een dragen. Da’s een band met de klant hebben en een voeling met een merk. 

Sowieso is de originele vraag beantwoord: lensdragers weten dat er een oplossing is die hun lenzen niet alleen draagbaar, maar effectief comfortabel maken.

Tegenwoordig lossen we andere vraagstukken op en voorzien we onder andere de nodige zaken om congressen en winkels aan te kleden, ontwerpen we kant-en-klare sociale media pakketten, zetten we cobranding acties op poten of bedenken we een event om nog nieuwere technologieën te lanceren, … Noem maar op, B2B en B2C, online en offline, in België, Nederland en Luxemburg. We get them there. 

Aan Alcon en alle slechtzienden in de Benelux: Merci en graag gedaan! 

T1-campage
23_ALCO_7276_Precision1_some_v10_NL2
23_ALCO_7276_Precision1_some_v10_NL3
23_ALCO_7276_Precision1_some_v10_NL
footer_2

There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be

facebook
instagram