How we

landed

Joyvalle?

star_kleur

Al spelenderwijs

The mission

Joyvalle kwam naar ons met een nieuwe merkfilosofie: het ‘caring mother’-concept. Kort gesteld: moeders die om hun kinderen geven, geven hen Joyvalle. De vraag aan ons was om dit concept via een engaging communicatieplatform de wereld in te sturen, zodat het nog jaren kon lopen. Wij gaven hen met veel plezier een antwoord. 

16-9-boards20-copy

Basis voor verandering

Frisse lucht, goed veel beweging, je fantasie de vrije loop laten, vrienden maken, … Da’s buitenspeeltijd! Kinderen juichen en ouders juichen het toe: een win-win-situatie zeg maar. 

Vanuit dat vertrekpunt maakten we er een win-win-wín-campagne van. Voor kinderen, voor ouders en, in het bijzonder, voor Joyvalle.

Jpyvalle-1
Jpyvalle-3

3…2…1… Launch!

In 2011 zetten we een website op voor die ‘caring’ moeders. Ze vonden er allerlei spelletjes en handige tips & tricks om buiten te spelen. Er was zelfs een functie om speelkameraden in de buurt te vinden, mocht je niet genoeg broers en zussen hebben. Aan alles werd gedacht. 

We lanceerden de website via televisiereclame, leuke promo’s en giveaways, wedstrijdjes en een ludieke radiocampagne om het zomeruur te vieren. 

Mission complete?

Een jaar later gingen we all-out met een all-in-campagne. Nog meer targeting. Buiten spelen is leuk. Maar wat is er nóg leuker? Als mama of papa niet komt vertellen wat de regels zijn en je je gewoon eens goed vuil mag maken! Joepie, tijd voor kamp!

We gaven zorgzame ouders de kans om de jeugdbeweging van zoon- of dochterlief te trakteren op melk voor hun zomerkamp. Dan krijgen ze toch al niet enkel “kampvitaminen” binnen. 
 
We maakten de actie niet te ingewikkeld. Het enige wat de lieve ouders moesten doen, was de rode vleugeltjes van de Joyvalle-verpakkingen knippen en aan de leiding bezorgen. Per tien ingezamelde flapjes kreeg je een liter melk mee op kamp. Easy as pie, right?

16-9-boards19-copy-1

Om extra flapjes te verzamelen en om de organisaties warm te maken, konden de jeugdbewegingen tussendoor nog allerlei opdrachten vervullen. Zo hielden we ouders en verenigingen gedurende een paar maanden geëngageerd en kon de actie écht leven. 

LOK2017_banner_728x90

Uiteraard was het verzamelen van die vleugeltjes en het leveren van melk op kamp niet het enige wat we deden, we organiseerden elk jaar een bijkomende wedstrijd waar een speciale prijs mee te winnen viel. Bijvoorbeeld door de beste kampliedjeslijst op Spotify te maken, kon je een optreden op kamp winnen. In een ander jaar kreeg degene met het meeste aantal likes op zijn spelidee, een barbecue met DJ-set, … Zeven jaar opnieuw, elk jaar een andere wedstrijd, elk jaar een andere kampervaring, elk jaar een groot succes. 

Jpyvalle-4
footer_2

There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be

facebook
instagram