How we

landed

Aubel?

star_kleur

Door te durven genieten van stiekeme gulzigheid.

The mission

Onze opdracht was om een bestaand merk met stevige wortels en een passie voor vleeswaren te herpositioneren. We zochten een antwoord op de nieuwe markt- en consumentenbehoeften, zónder de Aubeltraditie en -geschiedenis op de achtergrond te duwen.
 
We know, tegenwoordig is een duurzaam, lokaal en biologisch gekweekt, eco- en animal friendly plakje “kippenwit” op je boterham helemaal hip (zo lang die kip niet van een kip komt). De meeste vleesbedrijven volgen die tendens dan ook en bieden allerlei plantaardige alternatieven aan in hun assortiment. Aubel gaat óók mee met de markt, maar wel door trouw te blijven aan waar ze goed in zijn: kwaliteitsvlees en -charcuterie. Aubel gaat voor minder, maar beter.

aubel_logo_NL_2

Basis voor verandering

Zowel de streek Aubel als het gelijknamige bedrijf staan in het zuiden van ons land gekend om hun authentieke producten vol smaak. Het 100% Belgische familiebedrijf vond zijn kracht in passie en expertise voor fijne charcuterie en andere vleesproducten. Dat was zo in den beginne en dat is vandaag nog steeds het geval. We raadden hen daarom aan om consistent te zijn in hun merk – maar dan beter.

MyAubel_board_campagne-2020_2

Ready for take-off?

We spreken de markt aan door te focussen op Belgen die durven kiezen voor het leven, voor zichzelf en voor elkaar. Mensen die kiezen voor méér, … meer genieten, meer emotie, meer tijd met vrienden en familie, meer evenwicht, … en daar hoort een pleziertje bij in de vorm van een lekker stukje charcuterie
 
Met een aantrekkelijke en effectieve communicatie rond “MijnAubelMoment” richt Aubel zich tot consumenten die zichzelf net dat pleziertje gunnen. Omdat ze dat lekker vinden, omdat ze er zin in hebben en omdat het mag.
 
En Aubel? Da’s durven genieten.

Aubel-FB-post-Sint3
Pizza-FB-post_1200x900_NL
iStock-614874032_1200x900

Het oude logo vormde de basis voor het nieuwe, want ook hier wilden we de roots niet overboord gooien. Maar een fris logo en sexy slogan maken het mooie weer natuurlijk nog niet. We goten de sterktes en beloften van onze strategie in een manifest en bedachten een feelgoodcampagne rond het plezier van lekker eten, vertrouwen en samenzijn.

3…2…1… Launch!

We bedachten bedachten een feelgoodcampagne die bestond uit verschillende elementen. Enkele printads, een radiocampagne en twee televisiespots. De focus lag op het durven genieten, of met andere woorden: de boog kan niet altijd gespannen staan, gun jezelf een pleziertje in de vorm van een stukje écht en lekker vlees. Smakelijk en geniet ervan.

Mission complete?

Nog niet! Dit jaar stelden we ons strategisch plan voor en zijn dat nu tot in de puntjes aan het uitwerken. Meer daarover later!

smile
footer_2

There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be

facebook
instagram