How we

landed

Levis?

star_kleur

Door kleur te brengen in ieders leven.

Our mission

Dit kleurrijke merk opnieuw op nummer één krijgen, dat was het doel. Onder andere door de financiële crisis, koos de consument meer en meer voor huismerken van retailers. Levis zag zijn verkoop dalen en hun imago lag sterk onder vuur. Ze vonden hun weg naar ons agency. Of wij konden helpen met de uitdaging waar ze middenin zaten? Natuurlijk! 

Basis voor verandering

De uitdaging bestond uit drie luiken: de verkoop boosten, het merk gezond houden en communiceren in lijn met het Let’s Colour-platform, zoals vereist door moederbedrijf AkzoNobel International. Stuntprijzen en sensationele wedstrijden waren daarbij geen optie... Wat nu? We stelden ons de vraag hoe we het merk een emotionele waarde konden meegeven en hoe we het maatschappelijk relevant konden maken. We wilden de klant een reden geven om luid en duidelijk voor Levis te kiezen. 

billboard

Klaar voor take-off?

We gaven Levis een hele hoop feelgoodvibes mee en speelden in op de nood aan sociale relevantie bij de klant. Die kon een verschil maken in zijn gemeenschap, want per gekochte liter verf, kon hij -zonder extra moeite of kost- een vierkante meter verf schenken aan zijn favoriete basisschool. 
En zeg nu zelf, is er iets mooiers dan kleur brengen in het leven van een kind? 

3…2…1… Launch!

Scholen moesten zich wel expliciet inschrijven voor de campagne, daarom stuurden we hen een direct mail vol kleurrijke spullen. We namen een fantastische start: bijna een op drie scholen schreef zich in. De mailing werd zelfs verkozen tot een van de beste direct mailings van de afgelopen twee jaar door De Gouden Veer. Meteen goed gelanceerd dus!

brief
verfpot

Niet alleen de scholen waren enthousiast, ook de retailers waren meteen mee in het verhaal. Dat is uiteraard cruciaal, want zo lang winkeliers hun eigen merk in de verf blijven zetten (pun intended), wordt Levis niet gezien door de klant. 

We deelden daarom kleurencheques uit. Wanneer er een liter Levis over de toonbank ging, kon de winkelier een kleurencheque meegeven. Daarmee kon de klant online en helemaal gratis, verf schenken aan zijn favoriete basisschool.

website_2

In the air

De scholen waren enthousiast, handelaars liepen warm voor de actie, enkel de consument moest nog geactiveerd worden. Dat ging vlot door een breed spectrum aan kanalen te benutten. 

Op sociale media vertelden we het verhaal achter de deelnemende scholen. 

En een DIY-show en scholenwedstrijd op vtmKzoom en RTL, wekte de interesse van televisiekijkend België. 

Al snel promootten scholen de actie via hun eigen kanalen, ze wilden allemaal hun gebouw opfrissen. Dus, na een tiental weken campagne, zag Levis de resultaten van de campagne. 

kzoom2

Mission complete? 

Feelgoodvibes meegeven: meer dan check. Het Levis-imago bloeide en het merk gaf de consument een goed gevoel, dat hebben we gemeten.
Maar we zouden ook de verkoop boosten, remember? Eerlijk, ook daarin zijn we met vlag en wimpel geslaagd. We behaalden vier keer het vooropgestelde resultaat, en misschien nóg indrukwekkender: de dalende verkooptrend stopte voor het eerst in vijf jaar. 

We mochten de campagne het jaar nadien herhalen, met eenzelfde rode draad en een creatieve output met nóg meer kleur. Heerlijk toch? 

hart-1

+63.000

bezoeken op de website

video

49.210

donaties

openrate

276.400

vierkante meter verf

smile

1.778

deelnemende scholen

levis_600x600-6
levis_600x600-4
levis_600x600-2
levis_600x600-1
footer_2

There
The Business Brewery . Interleuvenlaan 62 . 3001 Leuven . missioncontrol@there.be

facebook
instagram