
Hoe we Liefmans on the rocks extra cool maakten
Startpositie
Liefmans on the rocks is een fruitbier met ijsblokjes. Een verfrissende combinatie speciaal voor de young & trendy. Toch vond Liefmans maar moeilijk aansluiting met dit publiek via traditionele media.
Waar naartoe?
Connecteer met het doelpubliek en start een gemeenschappelijk verhaal. In gewone taal: bezorg Liefmans 10.000 Facebook fans.
radiospot
Liefmans_20Nl_RMX
De route
Als we met jongeren een online verhaal willen starten, moeten we hen een antwoord geven op: wat ben ik ermee?. Of in andere woorden: waarom moet ik uw Facebook vriendje worden?
Nu, echte vrienden trakteren elkaar al eens. Zeker wanneer het warm is. Dus trakteren we onze Facebook vrienden op een gratis verfrissende Liefmans on the rocks elke keer het 30°C is tijdens de zomermaanden.
Om hun gratis Liefmans on the rocks te krijgen, moeten onze Facebook vrienden wel een geheime zin zeggen tegen hun ober.
De codezin is zichtbaar op een speciale Facebook applicatie wanneer het buiten 30°C is. En wanneer men de Facebook fanpage ‘liket’ en zijn e-mailadres opgeeft.
Binnen de applicatie gaven we onze fans ook de mogelijkheid om hun telefoonnummer achter te laten. Zo kunnen we hen sms’en wanneer we weer eens een rondje geven. Zoals echte vrienden doen, qoui.
Reismiddelen
• social media
• conversation management
• radio
• point-of-sales
• print




Bestemming bereikt?
- 15.337
Facebook fans
(+153%) - Heel actieve fans:
71.830 interacties, posts 13.818 gedeeld - Gemiddelde click-through rate op de FB ads:
4x hoger dan gemiddeld - Bereik:
38.622,527 impressies - Groei database
+ 3.011
e-mailadressen